neděle 20. ledna 2013

Tmavěmodrým perem

Čím je člověk starším, tím bližší má vztah k literatuře. Anebo naopak nemá, a kouzlo knih se mu naprosto vzdálí a do konce života už nepocítí radost vášnivého čtenáře, který má konečně večer možnost šáhnout po knize, proplout jejími stránkami a odhalit její tajemství krůček po krůčku, stejně jako se kdysi učil číst. Na druhou stranu je člověk, který literaturu rád nem,á ušetřen bolesti čtenářovy, kterému poslední stranou příběhu proklouznou hrdinové mezi prsty, a on je nucen se opět probírat strastmi reality bez jejich opory. 

Tak to mám i já. Knihy odmalička miluji bezvýhradnou láskou a hýčkám si je stejně, jako by si božská Audrey Hepburn hýčkala diamant od Tiffanyho. Mezi mé špatné vlastnosti ovšem patři neschopnost si knihy užívat stránku po stránce, jelikož ji vždy přebije nedočkavá dychtivost zjistit, co se stane na straně následující. Možná jako kompenzaci za tuhle netrpělivost se ovšem nikdy nezdráhám prolistovat všemi stránkami opakovaně, dokud se můj mozek i má duše nenasytí potravy složené ze slabik a hlásek. 

Troufám si tvrdit, že svoji největší čtenářskou etapu již mám za sebou a s nostalgií tak můžu vzpomenout na noci, kdy jsem nebyla doslova schopná od knížky odtrhnout zrak a opustit tak její hrdiny a jejich nitky osudu. Možná i proto, že moje vášeň v tomhle směru ochladla, možná jen proto, že je to přirozeným vývojem čtenáře, každopádně jsem se postupem času rozhodla i já popustit uzdu svému spisovatelskému duchu a nechat se prodchnout múzou inspirace.

Snad je to mým osudem, ale napsat něco, co se alespoň trochu subjektivně líbí i mně, se mi daří jen ve chvílích, kdy jsem opravdu nešťastná. Nebo si tak alespoň připadám, Naštěstí, jelikož mám to neobyčejné štěstí a jsem rozená královna dramatu a emocí, to bývá docela často. Na druhou stranu to zase netrvá nikdy dlouho, protože tak moc, jak dokážu prožívat smutek, tak stejně intenzivně mě umí rozsvítit i radost. Což je sice lepší pro mě, ale horší pro můj kreativní koutek. Hádám, že člověk prostě nikdy v životě nemůže mít všechno. :)

Popelka

Čmárám prstem od popelu
Víš že to jinak nedovedu
Bílá krása tiše mizí
Vzpomínky jsou jako cizí

Nekonečnost inferna prodlužuje další boj
Neustanu
Nepřestanu
Voda zháší všechen bol

Nelhala jsem nikdy nelžu
Jenže ty to nevidíš
Laně pláčou za úsvitu
Až uvidíš pochopíš


Na kolotoči

Nesměj se bejby
Jízda už skončila
Lodička houpačka utnula krok

Ohraná písnička do rána skonala
Falešnou růžičku popálil mráz

Perník už ztrouchnivěl
Žetony propadly
Říkám ti miláčku
Seskoč si včas

Nesměj se bejby
Řekl jsem dost


Ráda to lidem připomínám, někdy mi přijde, že je to v mém případě taky potřeba.

1 komentář:

  1. Líbí se mi, jak krásně si to všechno popsala :) není nic horšího než dočíst knihu. Člověk najednou neví co dělat. Jako kdyby v něm něco umřelo. Aspoň já to tak cítím, protože většinou čtu takové knížky, kdy mám k hrdinům opravdu hodně vřelý vztah. Ale je pravda, že jsem nikdy moc nečetla. Zalíbení v tom jsem našla až v poslední době.
    A děkuji za doporučení :) právě jsem přemýšlela jestli na drama Pýcha a předsudek kouknout. Docela mi vadí, že už mám vrytou Keiru jako Elizabeth a Matta jako pana Darcyho, mám je opravdu ráda a vidět v jejich rolích najednou někoho jiného, to bude zvláštní :D ale asi na to kouknu :)
    Mimochodem tvé básničky se mi líbí :) obdivuju lidi s takovou fantasií, já jsem na toto absolutní anti talent, v životě bych nedokázala složit pěknou básničku, to musím přiznat :D

    OdpovědětVymazat